fredag 26 augusti 2011

Pottermore beta testing

Under sju dagar kunde man på Pottermore svara på en fråga för att ledas vidare till The Magical Quill. Fångade man denna skulle man få chansen att vara en av de 1 miljon som släpps in på sidan som BETA testare innan den öppnar för allmänheten den 1:a oktober.

Jag har kikat runt på sidan, köpt mig ett husdjur, blivit vald av en trollstav (rowan wood, unicorn hair core, 12 1/4 inches, surprisingly swishy) och blivit sorterad av sorteringshatten.


Jag erkänner, jag är inte så gammal som jag ser ut. Jag tycker det här är skitroligt. Speciellt sorteringen där man får veta vilket skolhem man tillhör, på riktigt, eftersom det är Jo Rowling själv som skrivit frågorna som sorteringshatten ställer.

Stolt Ravenclaware ser ni här!

Sen saknar sidan musik, och ännu tycker jag det finns lite för lite att göra på varje kapitel. Pottermore har däremot fantasikt vackra illustrationer som jag ser fram emot att se mer av!

1 kommentar:

  1. Ja du, vad ska en mor säga nu då?
    "Lilla gumman" får räcka. Eller "sullanbullan" kanske? =)

    SvaraRadera