torsdag 23 juni 2011

Introduktion till bokstavligheter

Det jag gillar mest här i livet, det är nog fantasi. Den där strimman av hopp då man läser en urban fantasybok och för några timmar i taget tror på att det kanske kan finnas magi här i världen, av mer direkt sort än den mänskligt vardagliga. Livet och kärleken och vänskapen, det är också en sorts magi, men jag talar om något helt annat.

Kanske finns där verkligen en trollkarlspub i London, och kanske gömmer det sig vampyrer under molnen i Washington.

Den sortens magi, det är min sort!

Gräset ser alltid mycket grönare ut på andra sidan, även om du så har den grönaste gräsmattan i världen. Alla tycker inte om att läsa eller skriva, en del ser film, en del spelar tv-spel, andra njuter av det som finns framför näsan eller i fjärran länder, men på något sätt har vi alla drömt oss bort och fantiserat om något annat än det vi själva upplever.

Jag kanske bara drömmer lite mer, lite oftare, än en del andra.

Därför har jag nu startat den här bloggen. En plats för boktankar och bokstavligheter, skrivkramp och skaparlust. Vill du, så får du gärna hänga med!

1 kommentar:

  1. Denna blogg passar dej nog förträffligt bra. Read on! Kramar fr mej! /Always there

    SvaraRadera